Magnesium

Krampen? Vermoeid? Stress? Hoofdpijn? Concentratieproblemen? Wat als deze symptomen gewoon gerelateerd zijn aan een tekort aan magnesium? Je hebt waarschijnlijk al gehoord van magnesiumsupplementen, of misschien heb je er al een paar genomen. Waarom zijn deze nuttig en waarom moet je een magnesiumtekort voorkomen?

De meesten van ons lijden aan een magnesiumtekort, sommigen zelfs zonder het te weten. We reageren nu eenmaal niet allemaal hetzelfde op een tekort van een essentieel mineraal. Deze is in feite van cruciaal belang in ons organisme, omdat het bijdraagt aan een goede werking van verschillende systemen. Hoe weet je of je een tekort hebt en hoe je moet de strijd aangaan tegen het gebrek aan magnesium?

De symptomen van een magnesiumtekort

Een van de belangrijkste tekenen van een gebrek aan magnesium is een spasme van het ooglid die je zeker al hebt gevoeld. Magnesiumtekort kan zich echter manifesteren in vele symptomen die niet erg specifiek zijn, vandaar de moeilijkheid om een ​​verhoogde behoefte aan dit mineraal op te merken.

Andere symptomen:

  • Vermoeidheid
  • Krampen of samentrekken van spieren, spasmen in het ooglid of de dij
  • Tremors
  • Bijzonder pijnlijke regels
  • Hoge bloeddruk
  • Tintelingen of gevoelloosheid, vooral in de handen en voeten
  • Angst, stress, prikkelbaarheid
  • Overgevoeligheid, depressieve toestand
  • Beklemmend gevoel op de borst
  • Slapeloosheid
  • Hartkloppingen
  • Duizeligheid, draaierig
  • Hoofdpijn of gevoel van druk in het hoofd en pijn aan de kaak
  • Concentratieproblemen
  • Misselijkheid, overgeven
  • Opgeblazen gevoel

Super Cal™ is een supplement dat calcium en magnesium bevat en de opname van deze mineralen stimuleert. De zorgvuldig samengestelde formule bevat etherische oliën die de opname en werking van de mineralen ondersteunen. Wintergroen, mirte, citroengras en marjolein werken samen met minerale voedingstoffen om botten en gewrichten gezond te houden. Nu extra afgeprijsd! Klik hier….

In welke voeding vind je magnesium?

Verschillende voedingsmiddelen zijn rijk aan magnesium. Een gezond en evenwichtig dieet is daarom de belangrijkste preventieve maatregel tegen magnesiumtekorten. Onder de voedingsmiddelen die rijk zijn aan magnesium vind je:

  • Chocolade rijk aan cacao (goed nieuws! Om met mate te consumeren)
  • Peulvruchten (linzen, bonen, erwten, enz.)
  • Volle granen
  • Amandelen en noten
  • Groene groenten (kool, spinazie) en sommige vruchten (banaan, appel, avocado, abrikoos, enz.)
  • Vis en zeevruchten
  • Sommige minerale waters

Voedingsmiddelen op basis van magnesium

Het is altijd goed om een ​​magnesiumkuur te volgen om je natuurlijke afweer te versterken, maar ook om bijvoorbeeld stress te verminderen. Bovendien helpt een magnesiumkuur tegen vermoeidheid, maar ook tegen krampen en andere spieraandoeningen en indirect ook tegen cardiovasculaire aandoeningen die verband houden met stress.